Πως κάνουμε επίθεση σε άλλον παίκτη και πως υπολογίζουμε το αποτέλεσμα μιας μάχης με στόλους και άμυνα;
Θα πρέπει να πάτε στην οθόνη στόλου, να επιλέξετε τον αριθμό κάθε τύπου σκαφών που θέλετε να προωθήσετε, να εισαγάγετε τις συντεταγμένες του πλανήτη που θέλετε να επιτεθείτε, και να επιλέξετε στην αποστολή "επίθεση". Όταν το κάνετε αυτό μπορείτε να ελέγξετε την κατανάλωση καυσίμων και τον ακριβή χρόνο άφιξης του στόλου σας στον πλανήτη που σκοπεύετε να επιτεθείτε. Όταν ο στόλος σας φθάσει στον πλανήτη του προορισμού, η μάχη θα πραγματοποιηθεί. Εντούτοις, υπάρχουν πλανήτες δεν μπορείτε να επιτεθείτε, όπως όταν είναι ο ιδιοκτήτης του πλανήτη βρίσκεται σε “κατάσταση διακοπών” ή όταν μεταξύ των δύο παικτών υπάρχει “προστασία αδύναμου παίκτη”. Εάν ένας λογαριασμός σχεδιαστεί να διαγραφεί και επιτίθεστε όταν διαγράφεται, ο στόλος σας θα εξαφανιστεί από την οθόνη δεδομένου ότι έχει χάσει το στόχο του. Ο στόλος σας θα επιστρέψει από τον πλανήτη που τον στείλατε στο ίδιο χρονικό διάστημα που θα επέστρεφε αν έκανε την επίθεση. Είναι επίσης δυνατό 2 ή περισσότερα μέλη συμμαχίας να ενώσουν ττους στόλους τους για να υπερασπίσουν έναν πλανήτη ή να επιτεθούν σε ένα στόχο (ACS).
Επιδρομή
Στο Ogame, μια επιδρομή είναι μια επίθεση στον πλανήτη ενός άλλου παίκτη που πραγματοποιείται προκειμένου να αποκτηθούν οι πόροι. Εάν μια επίθεση είναι επιτυχής, μπορεί να ληφθεί μέχρι 50% των πόρων του πλανήτη-στόχου από τον επιτιθέμενο στόλο. Εάν περισσότεροι πόροι από ένα είδους βρίσκονται στον πλανήτη το ποσό που μπορείτε να λάβετε ίσως να είναι λιγότερο από το αναμενόμενο λόγω του τρόπου που αυτό υπολογίζεται από το Ogame. Για να μεγιστοποιήσετε το κέρδος επιλέξτε έναν στόχο με συγκριτικά χαμηλή άμυνα σε σχέση με τους πόρους που μπορείτε να κερδίσετε.
Καταστροφή στόλου (Fleetcrash)
Ένα Fleetcrash είναι μια επίθεση που έχει ως σκοπό συγκεκριμένα να καταστρέψει έναν στόλο προκειμένου να συλλεχθούν οι προκύπτοντες πόροι. Όταν τα σκάφη καταστρέφονται, το 30% των πόρων που χρησιμοποιούνται στη ναυπήγηση των σκαφών επιπλέουν στο διάστημα ως τομείς συντριμμιών. Οι ανακυκλωτές χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν αυτούς τους πόρους από τους τομείς συντριμμιών.
Το Fleetcrashing μπορεί να γίνει με τον έναν από τους δύο τρόπους:
* καταστροφή ενός στόλου που βρίσκεται στον πλανήτη και ο παίκτης δεν έκανε fleetsave
*χρησιμοποίηση ενός αισθητήρα φάλαγγας για την καταστροφή στόλου που επιστρέφει από κάποια αποστολή.
Εάν έχετε στείλει τα σκάφη και έχετε κερδίσει (ή χασει!) μια μάχη, θα υπάρξουν πιθανώς συντρίμμια στην τροχιά. Μετά από τις πρώτες-πρώτες εβδομάδες, μερικοί παίκτες βρίσκουν ότι υπάρχει περισσότερο κέρδος στις μάχες καταστροφής ενός εχθρικού στόλου από ότι μια απλή επιδρομή για τους πόρους που υπάρχουν στον πλανήτη.
Η καλύτερη τακτική για να μαζέψετε το Πεδίο Συντριμιών μετά από μια μάχη που κάνατε είναι να στείέτε ένα κατασκοπευτικό στέλεχος αποστολή επίθεσης στον πλανήτη-στόχος. Το κατασκοπευτικό στέλεχος θα χάσει την μάχη, και θα δημιουργήσει ένα πεδίο συντριμμιών (300 κρύσταλλα). Αυτό θα σας δώσει ένα πεδίο συντριμμιών για να στείλει τους ανακυκλωτές σας.
Οι ανακυκλωτές είναι πολύ πιο αργοί σε σχέση με τα υπόλοιπα σκάφη. Λόγω αυτού, εάν στείλετε μια αποστολή επίθεσης και φθάσει σε μια ώρα, οι ανακυκλωτές σας θα φθάσουν πολύ αργότερα, αυτό σημαίνει ότι κάποιος άλλος, που βρίσκεται πιο κοντά, μπορεί να κλέψει τους πόρους για τους οποίους έχετε εργαστεί. Έτσι όπως περιγράφεται πιο πάνω, στέλνετε τους ανακυκλωτές πρώτα στο μικροσκοπικό τομέα συντριμμιών που έχετε δημιουργήσει. Φροντίστε ο στόλος σας να επιτεθεί 5-10 λεπτά πριν την άφιξη των ανακυκλωτών σας στο πεδίο συντριμιών που δημιουργήσατε. Υποθέτοντας ότι έχετε στείλει αρκετούς ανακυκλωτές, θα πάρετε όλα τα συντρίμμια - κρύσταλλο 300 - συν το ποσό που παράγεται από την καταστροφή του στόλου.
Υπολογισμός (Προσομοιωτές)
Ένας προσομοιωτής είναι ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιείται για να καθορίσει την έκβαση της μάχης προτού να πραγματοποιηθεί, στην ουσία το πρόγραμμα μιμείται τη μάχη. Εισάγετε στις πληροφορίες όπως: επίπεδα τεχνολογίας όπλων, θωράκισης και ασπίδων (και για τους δύο) καθώς επίσης την άμυνα και τον στόλο του στόχου. Κατόπιν εισάγετε τα σκάφη που προγραμματίζετε να χρησιμοποιείσετε στην αποστολή και θα σας πει ποια θα είναι η πιθανότερη έκβαση ης μάχης.
Ένας τέτοιος προσομοιωτής είναι το Speedsim. Το Speedsim υπολογίζει τα ποσά των πόρων που μπορείτε να λάβετε από τον πλανήτη σωστά καθώς επίσης και τον αριθμό των μεταγωγικών που απαιτούνται για να πάρετε το μέγιστο ποσό πόρων σε ένα δεδομένο σενάριο επιδρομής.
Θεωρητικός υπολογισμός πόρων σε μια επίθεση:
Από τους πόρους που υπάρχουν στον αμυνόμενο πλανήτη μπορείτε να πάρετε (μέταλλα + κρύσταλλα + δευτέρια) / 2.
1. Το 1/3 της χωρητικότητας συμπληρώνεται με μέταλλα
2. Το μισό της υπόλοιπης χωρητικότητας συμπληρώνεται με κρύσταλλα.
3. Το υπόλοιπο συμπληρώνεται με δευτέριο.
4. Αν υπάρχει ακόμα διαθέσιμη χωρητικότητα φορτίου συμπληρώνεται η μισή με μέταλλο.
5. Το υπόλοιπο συμπληρώνεται με κρύσταλλο.
όπου χωρητικότητα = χωρητικότητα φορτίου που παραμένει σε κάθε στάδιο
(Υποθέτοντας ότι τα μέταλλα > κρύσταλλα > δευτέρια στον πλανήτη).
Άρα:
Εάν ένας πλανήτης έχει 50.000 μέταλλο, 2.000 κρύσταλλο και 2 δευτέρια και επιτεθείτε με 3 μικρά μεταγωγικά σκάφη (με 15.000 χωρητικότητα φορτίου ~ χωρίς να υπολογίσουμε την κατανάλωση δευτερίου) θα είστε σε θέση να πάρετε:
1. 5.000 μέταλλα (υπόλοιπη χωρητικότητα φορτίου 10.000)
2. 1.000 κρύσταλλα (διαθέσιμη χωρητικότητα 9.000)
3. 1 δευτέριιο
4. 8.999 μέταλλα
Συνολικά 13.999 μέταλλα, 1.000 κρύσταλλα και 1 δευτέριο...
Όπως μπορείτε να δείτε μπορείτε να γεμίσετε τα μεταγωγικά σας το πολύ με 2/3 μέταλλα, ακόμα και αν υπάρχουν και άλλα διαθέσιμα. Άρα αν υπάρχουν πολύ περισσότερα μέταλλα, σε σχέση με τους υπόλοιπους πόρους, θα πρέπει να στείλετε πιο πολλά μεταγωγικά.
Υπέρβαση επιθέσεων
Επίσης, οι κανόνες του Ogame δεν επιτρέπουν περισσότερες από έξι (6) επιθέσεις σε έναν πλανήτη ή ένα φεγγάρι σε μια ημέρα (24 ώρες). Η απόκλιση από αυτόν τον κανόνα, έξω από έναν τυπικά κηρυγμένο πόλεμο αναφέρεται ως “υπέρβαση” και τιμωρείται από τους Χ.Π
Το παραπάνω κείμενο είναι μετάφραση από το http://ogame.wikia.com και το board.ogame.org μαζί με κάποιες προσθήκες από την επεξήγηση τεχνολογιών του ogame.gr
Θα πρέπει να πάτε στην οθόνη στόλου, να επιλέξετε τον αριθμό κάθε τύπου σκαφών που θέλετε να προωθήσετε, να εισαγάγετε τις συντεταγμένες του πλανήτη που θέλετε να επιτεθείτε, και να επιλέξετε στην αποστολή "επίθεση". Όταν το κάνετε αυτό μπορείτε να ελέγξετε την κατανάλωση καυσίμων και τον ακριβή χρόνο άφιξης του στόλου σας στον πλανήτη που σκοπεύετε να επιτεθείτε. Όταν ο στόλος σας φθάσει στον πλανήτη του προορισμού, η μάχη θα πραγματοποιηθεί. Εντούτοις, υπάρχουν πλανήτες δεν μπορείτε να επιτεθείτε, όπως όταν είναι ο ιδιοκτήτης του πλανήτη βρίσκεται σε “κατάσταση διακοπών” ή όταν μεταξύ των δύο παικτών υπάρχει “προστασία αδύναμου παίκτη”. Εάν ένας λογαριασμός σχεδιαστεί να διαγραφεί και επιτίθεστε όταν διαγράφεται, ο στόλος σας θα εξαφανιστεί από την οθόνη δεδομένου ότι έχει χάσει το στόχο του. Ο στόλος σας θα επιστρέψει από τον πλανήτη που τον στείλατε στο ίδιο χρονικό διάστημα που θα επέστρεφε αν έκανε την επίθεση. Είναι επίσης δυνατό 2 ή περισσότερα μέλη συμμαχίας να ενώσουν ττους στόλους τους για να υπερασπίσουν έναν πλανήτη ή να επιτεθούν σε ένα στόχο (ACS).
Επιδρομή
Στο Ogame, μια επιδρομή είναι μια επίθεση στον πλανήτη ενός άλλου παίκτη που πραγματοποιείται προκειμένου να αποκτηθούν οι πόροι. Εάν μια επίθεση είναι επιτυχής, μπορεί να ληφθεί μέχρι 50% των πόρων του πλανήτη-στόχου από τον επιτιθέμενο στόλο. Εάν περισσότεροι πόροι από ένα είδους βρίσκονται στον πλανήτη το ποσό που μπορείτε να λάβετε ίσως να είναι λιγότερο από το αναμενόμενο λόγω του τρόπου που αυτό υπολογίζεται από το Ogame. Για να μεγιστοποιήσετε το κέρδος επιλέξτε έναν στόχο με συγκριτικά χαμηλή άμυνα σε σχέση με τους πόρους που μπορείτε να κερδίσετε.
Καταστροφή στόλου (Fleetcrash)
Ένα Fleetcrash είναι μια επίθεση που έχει ως σκοπό συγκεκριμένα να καταστρέψει έναν στόλο προκειμένου να συλλεχθούν οι προκύπτοντες πόροι. Όταν τα σκάφη καταστρέφονται, το 30% των πόρων που χρησιμοποιούνται στη ναυπήγηση των σκαφών επιπλέουν στο διάστημα ως τομείς συντριμμιών. Οι ανακυκλωτές χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν αυτούς τους πόρους από τους τομείς συντριμμιών.
Το Fleetcrashing μπορεί να γίνει με τον έναν από τους δύο τρόπους:
* καταστροφή ενός στόλου που βρίσκεται στον πλανήτη και ο παίκτης δεν έκανε fleetsave
*χρησιμοποίηση ενός αισθητήρα φάλαγγας για την καταστροφή στόλου που επιστρέφει από κάποια αποστολή.
Εάν έχετε στείλει τα σκάφη και έχετε κερδίσει (ή χασει!) μια μάχη, θα υπάρξουν πιθανώς συντρίμμια στην τροχιά. Μετά από τις πρώτες-πρώτες εβδομάδες, μερικοί παίκτες βρίσκουν ότι υπάρχει περισσότερο κέρδος στις μάχες καταστροφής ενός εχθρικού στόλου από ότι μια απλή επιδρομή για τους πόρους που υπάρχουν στον πλανήτη.
Η καλύτερη τακτική για να μαζέψετε το Πεδίο Συντριμιών μετά από μια μάχη που κάνατε είναι να στείέτε ένα κατασκοπευτικό στέλεχος αποστολή επίθεσης στον πλανήτη-στόχος. Το κατασκοπευτικό στέλεχος θα χάσει την μάχη, και θα δημιουργήσει ένα πεδίο συντριμμιών (300 κρύσταλλα). Αυτό θα σας δώσει ένα πεδίο συντριμμιών για να στείλει τους ανακυκλωτές σας.
Οι ανακυκλωτές είναι πολύ πιο αργοί σε σχέση με τα υπόλοιπα σκάφη. Λόγω αυτού, εάν στείλετε μια αποστολή επίθεσης και φθάσει σε μια ώρα, οι ανακυκλωτές σας θα φθάσουν πολύ αργότερα, αυτό σημαίνει ότι κάποιος άλλος, που βρίσκεται πιο κοντά, μπορεί να κλέψει τους πόρους για τους οποίους έχετε εργαστεί. Έτσι όπως περιγράφεται πιο πάνω, στέλνετε τους ανακυκλωτές πρώτα στο μικροσκοπικό τομέα συντριμμιών που έχετε δημιουργήσει. Φροντίστε ο στόλος σας να επιτεθεί 5-10 λεπτά πριν την άφιξη των ανακυκλωτών σας στο πεδίο συντριμιών που δημιουργήσατε. Υποθέτοντας ότι έχετε στείλει αρκετούς ανακυκλωτές, θα πάρετε όλα τα συντρίμμια - κρύσταλλο 300 - συν το ποσό που παράγεται από την καταστροφή του στόλου.
Υπολογισμός (Προσομοιωτές)
Ένας προσομοιωτής είναι ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιείται για να καθορίσει την έκβαση της μάχης προτού να πραγματοποιηθεί, στην ουσία το πρόγραμμα μιμείται τη μάχη. Εισάγετε στις πληροφορίες όπως: επίπεδα τεχνολογίας όπλων, θωράκισης και ασπίδων (και για τους δύο) καθώς επίσης την άμυνα και τον στόλο του στόχου. Κατόπιν εισάγετε τα σκάφη που προγραμματίζετε να χρησιμοποιείσετε στην αποστολή και θα σας πει ποια θα είναι η πιθανότερη έκβαση ης μάχης.
Ένας τέτοιος προσομοιωτής είναι το Speedsim. Το Speedsim υπολογίζει τα ποσά των πόρων που μπορείτε να λάβετε από τον πλανήτη σωστά καθώς επίσης και τον αριθμό των μεταγωγικών που απαιτούνται για να πάρετε το μέγιστο ποσό πόρων σε ένα δεδομένο σενάριο επιδρομής.
Θεωρητικός υπολογισμός πόρων σε μια επίθεση:
Από τους πόρους που υπάρχουν στον αμυνόμενο πλανήτη μπορείτε να πάρετε (μέταλλα + κρύσταλλα + δευτέρια) / 2.
1. Το 1/3 της χωρητικότητας συμπληρώνεται με μέταλλα
2. Το μισό της υπόλοιπης χωρητικότητας συμπληρώνεται με κρύσταλλα.
3. Το υπόλοιπο συμπληρώνεται με δευτέριο.
4. Αν υπάρχει ακόμα διαθέσιμη χωρητικότητα φορτίου συμπληρώνεται η μισή με μέταλλο.
5. Το υπόλοιπο συμπληρώνεται με κρύσταλλο.
όπου χωρητικότητα = χωρητικότητα φορτίου που παραμένει σε κάθε στάδιο
(Υποθέτοντας ότι τα μέταλλα > κρύσταλλα > δευτέρια στον πλανήτη).
Άρα:
Εάν ένας πλανήτης έχει 50.000 μέταλλο, 2.000 κρύσταλλο και 2 δευτέρια και επιτεθείτε με 3 μικρά μεταγωγικά σκάφη (με 15.000 χωρητικότητα φορτίου ~ χωρίς να υπολογίσουμε την κατανάλωση δευτερίου) θα είστε σε θέση να πάρετε:
1. 5.000 μέταλλα (υπόλοιπη χωρητικότητα φορτίου 10.000)
2. 1.000 κρύσταλλα (διαθέσιμη χωρητικότητα 9.000)
3. 1 δευτέριιο
4. 8.999 μέταλλα
Συνολικά 13.999 μέταλλα, 1.000 κρύσταλλα και 1 δευτέριο...
Όπως μπορείτε να δείτε μπορείτε να γεμίσετε τα μεταγωγικά σας το πολύ με 2/3 μέταλλα, ακόμα και αν υπάρχουν και άλλα διαθέσιμα. Άρα αν υπάρχουν πολύ περισσότερα μέταλλα, σε σχέση με τους υπόλοιπους πόρους, θα πρέπει να στείλετε πιο πολλά μεταγωγικά.
Υπέρβαση επιθέσεων
Επίσης, οι κανόνες του Ogame δεν επιτρέπουν περισσότερες από έξι (6) επιθέσεις σε έναν πλανήτη ή ένα φεγγάρι σε μια ημέρα (24 ώρες). Η απόκλιση από αυτόν τον κανόνα, έξω από έναν τυπικά κηρυγμένο πόλεμο αναφέρεται ως “υπέρβαση” και τιμωρείται από τους Χ.Π
Το παραπάνω κείμενο είναι μετάφραση από το http://ogame.wikia.com και το board.ogame.org μαζί με κάποιες προσθήκες από την επεξήγηση τεχνολογιών του ogame.gr