αυτούς που είναι καινούργιοι στο παιχνίδι ίσως από τους σημαντικότερους
όρους και μόνιμο άγχος είναι το «σώσιμο στόλου». Τι σημαίνει αυτό;
Πρακτικά η προστασία του στόλου και των πόρων όταν κανείς δεν είναι
συνδεδεμένος.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού
είναι ότι ένας στόλος δεν μπορεί να δεχθεί επίθεση ενώ βρίσκεται σε
πτήση μεταξύ δύο πλανητών. Μπορεί να δεχθεί επίθεση μόνο όταν είναι
σταματημένος σε ένα φεγγάρι ή ένα πλανήτη.
Υπάρχουν διάφοροι
τρόποι για να επιτύχει για το «σώσιμο» του στόλου. Ουσιαστικά κάθε
είδους αποστολή που μπορεί να κάνει ένας στόλος μπορεί δυνητικά να
χρησιμοποιηθεί και στο σώσιμο του στόλου.
1) Αποστολή «συγκομιδής»
Αν
μεταβεί κανείς στην οθόνη που φαίνεται ο γαλαξίας θα προσέξει ότι δίπλα
σε ορισμένους πλανήτες υπάρχουν πεδία συντριμμιών. Τα πεδία συντριμμιών
δημιουργούνται όταν καταστρέφεται ένα σκάφος και μπορούν να διαφέρουν
δραματικά σε μέγεθος. Από 300 κρύσταλλο όταν καταστρέφεται ένα
κατασκοπευτικό στέλεχος μέχρι αρκετά εκατομμύρια μέταλλο και κρύσταλλο
όταν καταστρέφονται μεγάλοι στόλοι. Κάθε πεδίο συντριμμιών μπορεί να
ανακυκλωθεί αν ο παίκτης στείλει έναν ανακυκλωτή.
Έτσι λοιπόν
φτάνουμε στην πιο απλή μέθοδο για το σώσιμο στόλου. Αυτό που πρέπει να
κάνει ο παίκτης είναι να βρει ένα πεδίο συντριμμιών να επιλέξει ένα
τουλάχιστον ανακυκλωτή και ολόκληρο τον υπόλοιπο στόλο του και να τα
στείλει σε αποστολή συγκομιδής. Μάλιστα έχει τη δυνατότητα να φορτώσει
στο στόλο όσοι πόροι χωράνε έτσι ώστε μαζί με το στόλο να σώσει και
αυτά.
Υπάρχουν όμως κάποια σημεία στα οποία ο παίκτης πρέπει να
δώσει προσοχή όταν οργανώνει το σώσιμο του στόλου. Πόσο μεγάλο είναι το
πεδίο συντριμμιών (αν είναι μεγάλο μπορεί να έχει και κάποιο κέρδος),
πόσο μακριά είναι (όσο αυξάνεται η απόσταση, αυξάνεται και η κατανάλωση
δευτερίου που για μεγάλους στόλους μπορεί να φτάσει σε δυσθεώρητα
μεγέθη). Τελευταίο και σημαντικότερο στοιχείο είναι να γνωρίζει ο
παίκτης με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια το πότε θα ξανασυνδεθεί.
Ο
λόγος που το τελευταίο σημείο είναι και σημαντικότερο είναι ότι πολύ
απλά είναι το πιο σημαντικό για να επιτύχει ο παίκτης να προφυλάξει το
στόλο από εχθρικές επιθέσεις. Έτσι λοιπόν δεν έχει νόημα να κάνει
κανείς όλες τις παραπάνω ενέργειες αν στο τέλος καταλήξει ο στόλος να
επιστρέψει στον πλανήτη και να παραμείνει εκεί για αρκετές ώρες
(απροστάτευτος) επειδή ο παίκτης δεν είναι συνδεδεμένος στο λογαριασμό.
Συνεπώς η τοποθεσία του πεδίου συντριμμιών και η ταχύτητα με την οποία
πετάει ο στόλος θα πρέπει να επιλέγονται με κριτήριο πρώτα από όλα ο
στόλος να επιστρέψει την ώρα που ο παίκτης προβλέπει ότι θα συνδεθεί
και πάλι, και κατά δεύτερον την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση
δευτερίου.
2) Αποστολή με παράταξη.
Μία εξίσου απλή
μέθοδος για να εξασφαλίσει κανείς το στόλο και τους πόρους του. Για να
την χρησιμοποιήσει προαπαιτούνται να έχει ο παίκτης δύο τουλάχιστον
πλανήτες. Τον μητρικό και τουλάχιστον μία αποικία. Η μέθοδος αυτή είναι
εύκολη και έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να εφαρμοστεί στα αρχικά
στάδια του παιχνιδιού όταν ο παίκτης δεν έχει κάνει την απαραίτητη
έρευνα έτσι ώστε να μπορεί να κατασκευάσει ανακυκλωτές. Έτσι λοιπόν
πολύ απλά ο παίκτης επιλέγει όλα τα σκάφη, βάζει σε αυτά όλα τους
πόρους που βρίσκονται στον πλανήτη και τα στέλνει με αποστολή παράταξης
σε έναν άλλο του πλανήτη.
Προσοχή πρέπει να δοθεί και πάλι στον
σωστό υπολογισμό της ώρας που θα συνδεθεί ο παίκτης και του χρόνου
πτήσης αφού είναι προς την μία μόνο κατεύθυνση.
3) Αποστολή με επίθεση.
Αρκετά
προφανής και αυτή η μέθοδος. Ο παίκτης βρίσκει έναν αντίπαλο στον οποίο
μπορεί να επιτεθεί επικερδώς, και στέλνει το στόλο σε αποστολή
επίθεσης. Ο παίκτης αυτός μπορεί να είναι ενεργός ή μη ενεργός, αν και
για λόγους ασφάλειας προτείνεται να είναι μη ενεργός. Βαρύτητα πρέπει
και πάλι να δωθεί στον σωστό υπολογισμό της ώρας επιστροφής τους στόλου.
Παράλληλα
ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να στείλει σε επίθεση μόνο τον μάχιμο
στόλο, ενώ τα μεταγωγικά μαζί με τους πόρους να τα στείλει σε αποστολή
συγκομιδής. Με αυτό τον τρόπο περιορίζει τις απώλειες αν κάτι δεν
εξελιχθεί όπως προγραμματισμένα κατά την επίθεση.
4) Αποστολή μεταφοράς.
Για
άλλη μια φορά αρκετά εύκολη μέθοδος, με μία διαφορά όμως. Όταν ο στόλος
φτάσει στον προορισμό του οι πόροι θα μείνουν εκεί πιθανότατα
απροστάτευτα σε επιτιθέμενους.
5) Αποστολή αποικιοποίησης.
Για
να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος είναι απαραίτητο ο παίκτης να έχει ήδη
9 πλανήτες και τουλάχιστον ένα σκάφος αποικιοποίησης. Στέλνοντας
ολόκληρο το στόλο σε συντεταγμένες που δεν υπάρχει πλανήτης και
επιλέγοντας αποικιοποίηση ως αποστολή, όταν φτάσουν στον προορισμό δεν
θα δημιουργήσουν αποικία και θα επιστρέψουν στην προγραμματισμένη
χρονική στιγμή.
Προσοχή Η μέθοδος αυτή είναι μόνο λύση ανάγκης και
είναι καλό να αποφεύγεται η επανειλημμένη χρήση της. Αιτία είναι ότι
παρόλο που δεν δημιουργείται πλανήτης στο συγκεκριμένο σημείο, για 48
ώρες δεν μπορεί κανείς να φτιάξει αποικία εκεί. Έτσι λοιπόν
επανειλημμένη χρήση μπορεί να θεωρηθεί ότι ο παίκτης προσπαθεί να
εμποδίσει άλλους παίκτες από το να φτιάξουν αποικία στο συγκεκριμένο
σημείο. Κάτι τέτοιο όμως είναι αποτελεί bugusing και τιμωρείται αυστηρά.
Όλες
αυτές οι μέθοδου εξυπηρετούν στα αρχικά στάδια του Σύμπαντος. Ωστόσο
όσο το παιχνίδι προχωράει θα παρατηρήσει κανείς ότι δίπλα σε ορισμένους
πλανήτες εμφανίζεται ένα φεγγάρι. Το θέμα του φεγγαριού είναι από μόνο
του ιδιαίτερα σημαντικό, οπότε είναι απαραίτητο να διαβάσετε το
αντίστοιχο κομμάτι στους οδηγούς.
Το σημαντικότερο σημείο που
πρέπει να τονιστεί στην παρούσα περίσταση είναι η παρουσία του
αισθητήρα φάλαγγας πάνω σε ένα φεγγάρι. Οι αισθητήρες αυτοί μπορούν να
κατασκευαστούν μόνο σε φεγγάρια και αποτελούν ένα μεγάλο κίνδυνο για
οποιοδήποτε στόλο είναι στην εμβέλειά τους. Ο αισθητήρας φάλαγγας
μπορεί να δει σχεδόν όλες τις αποστολές που πετάνε από και προς έναν
πλανήτη με την ακριβή ώρα άφιξής τους. Αυτό σημαίνει ότι ο επιτιθέμενος
μπορεί να προγραμματίσει την επίθεσή του έτσι ώστε να χτυπήσει τον
αμυνόμενο λίγα μόνο δευτερόλεπτα αφού ο στόλος του τελευταίου
επιστρέψει στον πλανήτη του. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο ο αμυνόμενος στις
περισσότερες περιπτώσεις δεν διαθέτει αρκετό χρόνο για να ξαναστείλει
τον στόλο σε κάποια αποστολή, συνεπώς δεν μπορεί να κάνει «σώσιμο»
στόλου και χάνει τη μάχη.
όρους και μόνιμο άγχος είναι το «σώσιμο στόλου». Τι σημαίνει αυτό;
Πρακτικά η προστασία του στόλου και των πόρων όταν κανείς δεν είναι
συνδεδεμένος.
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού
είναι ότι ένας στόλος δεν μπορεί να δεχθεί επίθεση ενώ βρίσκεται σε
πτήση μεταξύ δύο πλανητών. Μπορεί να δεχθεί επίθεση μόνο όταν είναι
σταματημένος σε ένα φεγγάρι ή ένα πλανήτη.
Υπάρχουν διάφοροι
τρόποι για να επιτύχει για το «σώσιμο» του στόλου. Ουσιαστικά κάθε
είδους αποστολή που μπορεί να κάνει ένας στόλος μπορεί δυνητικά να
χρησιμοποιηθεί και στο σώσιμο του στόλου.
1) Αποστολή «συγκομιδής»
Αν
μεταβεί κανείς στην οθόνη που φαίνεται ο γαλαξίας θα προσέξει ότι δίπλα
σε ορισμένους πλανήτες υπάρχουν πεδία συντριμμιών. Τα πεδία συντριμμιών
δημιουργούνται όταν καταστρέφεται ένα σκάφος και μπορούν να διαφέρουν
δραματικά σε μέγεθος. Από 300 κρύσταλλο όταν καταστρέφεται ένα
κατασκοπευτικό στέλεχος μέχρι αρκετά εκατομμύρια μέταλλο και κρύσταλλο
όταν καταστρέφονται μεγάλοι στόλοι. Κάθε πεδίο συντριμμιών μπορεί να
ανακυκλωθεί αν ο παίκτης στείλει έναν ανακυκλωτή.
Έτσι λοιπόν
φτάνουμε στην πιο απλή μέθοδο για το σώσιμο στόλου. Αυτό που πρέπει να
κάνει ο παίκτης είναι να βρει ένα πεδίο συντριμμιών να επιλέξει ένα
τουλάχιστον ανακυκλωτή και ολόκληρο τον υπόλοιπο στόλο του και να τα
στείλει σε αποστολή συγκομιδής. Μάλιστα έχει τη δυνατότητα να φορτώσει
στο στόλο όσοι πόροι χωράνε έτσι ώστε μαζί με το στόλο να σώσει και
αυτά.
Υπάρχουν όμως κάποια σημεία στα οποία ο παίκτης πρέπει να
δώσει προσοχή όταν οργανώνει το σώσιμο του στόλου. Πόσο μεγάλο είναι το
πεδίο συντριμμιών (αν είναι μεγάλο μπορεί να έχει και κάποιο κέρδος),
πόσο μακριά είναι (όσο αυξάνεται η απόσταση, αυξάνεται και η κατανάλωση
δευτερίου που για μεγάλους στόλους μπορεί να φτάσει σε δυσθεώρητα
μεγέθη). Τελευταίο και σημαντικότερο στοιχείο είναι να γνωρίζει ο
παίκτης με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια το πότε θα ξανασυνδεθεί.
Ο
λόγος που το τελευταίο σημείο είναι και σημαντικότερο είναι ότι πολύ
απλά είναι το πιο σημαντικό για να επιτύχει ο παίκτης να προφυλάξει το
στόλο από εχθρικές επιθέσεις. Έτσι λοιπόν δεν έχει νόημα να κάνει
κανείς όλες τις παραπάνω ενέργειες αν στο τέλος καταλήξει ο στόλος να
επιστρέψει στον πλανήτη και να παραμείνει εκεί για αρκετές ώρες
(απροστάτευτος) επειδή ο παίκτης δεν είναι συνδεδεμένος στο λογαριασμό.
Συνεπώς η τοποθεσία του πεδίου συντριμμιών και η ταχύτητα με την οποία
πετάει ο στόλος θα πρέπει να επιλέγονται με κριτήριο πρώτα από όλα ο
στόλος να επιστρέψει την ώρα που ο παίκτης προβλέπει ότι θα συνδεθεί
και πάλι, και κατά δεύτερον την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση
δευτερίου.
2) Αποστολή με παράταξη.
Μία εξίσου απλή
μέθοδος για να εξασφαλίσει κανείς το στόλο και τους πόρους του. Για να
την χρησιμοποιήσει προαπαιτούνται να έχει ο παίκτης δύο τουλάχιστον
πλανήτες. Τον μητρικό και τουλάχιστον μία αποικία. Η μέθοδος αυτή είναι
εύκολη και έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να εφαρμοστεί στα αρχικά
στάδια του παιχνιδιού όταν ο παίκτης δεν έχει κάνει την απαραίτητη
έρευνα έτσι ώστε να μπορεί να κατασκευάσει ανακυκλωτές. Έτσι λοιπόν
πολύ απλά ο παίκτης επιλέγει όλα τα σκάφη, βάζει σε αυτά όλα τους
πόρους που βρίσκονται στον πλανήτη και τα στέλνει με αποστολή παράταξης
σε έναν άλλο του πλανήτη.
Προσοχή πρέπει να δοθεί και πάλι στον
σωστό υπολογισμό της ώρας που θα συνδεθεί ο παίκτης και του χρόνου
πτήσης αφού είναι προς την μία μόνο κατεύθυνση.
3) Αποστολή με επίθεση.
Αρκετά
προφανής και αυτή η μέθοδος. Ο παίκτης βρίσκει έναν αντίπαλο στον οποίο
μπορεί να επιτεθεί επικερδώς, και στέλνει το στόλο σε αποστολή
επίθεσης. Ο παίκτης αυτός μπορεί να είναι ενεργός ή μη ενεργός, αν και
για λόγους ασφάλειας προτείνεται να είναι μη ενεργός. Βαρύτητα πρέπει
και πάλι να δωθεί στον σωστό υπολογισμό της ώρας επιστροφής τους στόλου.
Παράλληλα
ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να στείλει σε επίθεση μόνο τον μάχιμο
στόλο, ενώ τα μεταγωγικά μαζί με τους πόρους να τα στείλει σε αποστολή
συγκομιδής. Με αυτό τον τρόπο περιορίζει τις απώλειες αν κάτι δεν
εξελιχθεί όπως προγραμματισμένα κατά την επίθεση.
4) Αποστολή μεταφοράς.
Για
άλλη μια φορά αρκετά εύκολη μέθοδος, με μία διαφορά όμως. Όταν ο στόλος
φτάσει στον προορισμό του οι πόροι θα μείνουν εκεί πιθανότατα
απροστάτευτα σε επιτιθέμενους.
5) Αποστολή αποικιοποίησης.
Για
να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος είναι απαραίτητο ο παίκτης να έχει ήδη
9 πλανήτες και τουλάχιστον ένα σκάφος αποικιοποίησης. Στέλνοντας
ολόκληρο το στόλο σε συντεταγμένες που δεν υπάρχει πλανήτης και
επιλέγοντας αποικιοποίηση ως αποστολή, όταν φτάσουν στον προορισμό δεν
θα δημιουργήσουν αποικία και θα επιστρέψουν στην προγραμματισμένη
χρονική στιγμή.
Προσοχή Η μέθοδος αυτή είναι μόνο λύση ανάγκης και
είναι καλό να αποφεύγεται η επανειλημμένη χρήση της. Αιτία είναι ότι
παρόλο που δεν δημιουργείται πλανήτης στο συγκεκριμένο σημείο, για 48
ώρες δεν μπορεί κανείς να φτιάξει αποικία εκεί. Έτσι λοιπόν
επανειλημμένη χρήση μπορεί να θεωρηθεί ότι ο παίκτης προσπαθεί να
εμποδίσει άλλους παίκτες από το να φτιάξουν αποικία στο συγκεκριμένο
σημείο. Κάτι τέτοιο όμως είναι αποτελεί bugusing και τιμωρείται αυστηρά.
Όλες
αυτές οι μέθοδου εξυπηρετούν στα αρχικά στάδια του Σύμπαντος. Ωστόσο
όσο το παιχνίδι προχωράει θα παρατηρήσει κανείς ότι δίπλα σε ορισμένους
πλανήτες εμφανίζεται ένα φεγγάρι. Το θέμα του φεγγαριού είναι από μόνο
του ιδιαίτερα σημαντικό, οπότε είναι απαραίτητο να διαβάσετε το
αντίστοιχο κομμάτι στους οδηγούς.
Το σημαντικότερο σημείο που
πρέπει να τονιστεί στην παρούσα περίσταση είναι η παρουσία του
αισθητήρα φάλαγγας πάνω σε ένα φεγγάρι. Οι αισθητήρες αυτοί μπορούν να
κατασκευαστούν μόνο σε φεγγάρια και αποτελούν ένα μεγάλο κίνδυνο για
οποιοδήποτε στόλο είναι στην εμβέλειά τους. Ο αισθητήρας φάλαγγας
μπορεί να δει σχεδόν όλες τις αποστολές που πετάνε από και προς έναν
πλανήτη με την ακριβή ώρα άφιξής τους. Αυτό σημαίνει ότι ο επιτιθέμενος
μπορεί να προγραμματίσει την επίθεσή του έτσι ώστε να χτυπήσει τον
αμυνόμενο λίγα μόνο δευτερόλεπτα αφού ο στόλος του τελευταίου
επιστρέψει στον πλανήτη του. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο ο αμυνόμενος στις
περισσότερες περιπτώσεις δεν διαθέτει αρκετό χρόνο για να ξαναστείλει
τον στόλο σε κάποια αποστολή, συνεπώς δεν μπορεί να κάνει «σώσιμο»
στόλου και χάνει τη μάχη.